Sunday.March.24 – Saturday.March.30

AKA The week baseball season officially started!! Whoo!


FINISHED READING:
5! (I read multiple books at once + audiobooks + no social life haha)

Chronicles of a Radical Hag (with Recipes)
by Lorna Landvik

​I didn’t think I’d finish this book before publishing day. But, I did! It’s a heartwarming tale revolving around an ailing newspaper woman’s column. And like any good column, there are some delicious recipes included! {4*}


Ayesha At Last
by Uzma Jalaluddin

​An eARC I read courtesy of First to Read. First of all, look at this cover! Isn’t it stunning? #InstantCoverLove. Now to the good stuff. This is a Muslim Pride and Prejudice retelling set in modern-day Canada. RTC!


Stiff: The Curious Lives of Human Cadavers
by Mary Roach

​My audiobook for the week. It’s morbidly fascinating all the stuff scientists/researchers do with donated bodies. I was surprised and found the wry humor a nice counterpoint to all the informative bits. If you’re squeamish/easily grossed out, be warned, some parts are a little detailed. {3*}


When Dimple Met Rishi
by Sandhya Menon

​UGH!!! A rant post will probably pop up somewhere around here this week because boy, do I have a lot of feelings about this book. At some point I started hate-reading (which is never a good thing). Here’s the gist: Dimple is “not like other girls“. Gag me with a spoon. {1.5*}

The Bookish Life of Nina Hill by Abbi Waxman

​Another eARC courtesy of First to Read. Like the title suggests, this book is about Nina Hill, an introverted bookworm who works in a bookstore. RTC!

CURRENTLY READING: 1

When They Call You a Terrorist: A Black Lives Matter Memoir by Patrisse Khan-Cullors and Asha Bendele

My current audiobook listen. I’m not that far into it but I already know I’m going to like it. 

UPCOMING READ: 

The Husband’s Secret by Liane Moriarty

This is a 30-day buddy read I’m doing with Ashley on Instagram. It’s kind of like a book club, which is pretty cool.
I’m planning to start this today! 

PUBLISHED POST(S):
2

I’m making progress. Slowly but surely easing my way back into my blogging habits!

  • My review of Chronicles of a Radical Hag (with Recipes) by Lorna Landvik can be found here
  • My review of The Book of Dreams by Nina George can be found here 

HAPPY BLOGGING EVERYONE! 😀

9 thoughts on “2019: Week 13 Reading Roundup

  1. Nice to see your opinion on Stiff: The Curious Lives of Human Cadavers. I am meaning now to read this book for ages. I guess I would enjoy reading about all the gruesome details.

    Liked by 1 person

  2. Oh dear gosh…. WHY?! Why did they have to make her not like other girls? Way to alienate women and it’s frustrating because it’s a book with a POC MC *sigh*

    I cannot bring myself to read medical books, I don’t have the stomach for it…

    I remember reading the preview for THS, but I didn’t enjoy it so much, but hopefully it works out for you! 🙂

    Liked by 1 person

    1. Omg Soph, you would definitely not like Dimple. She reminded me of Hermione with all the hitting!! Plus she always goes on rants about misogyny and stuff (which is cool) but then she turns around and slut shames her roommate and some other girl. And like you said, it’s frustrating because it is a book with POC as the MC’s. It’s all kinds of bad. Still haven’t written my rant review lol.

      Hm, then stay away from this one! I was eating breakfast and then all of a sudden it was talking about some gross stuff. Had to pause it real quick haha.

      Eh, I’m not really hooked yet! I actually got confused by all the characters lol. I had to make a little chart to keep track of them all lmao. Hopefully it picks up soon!

      Like

      1. Ugh! I feel like, as women, we take advantage of our femininity – in a negative way – when we hit people. I’m interested to know if she changes her views on slut-shaming? I have to say… it’s on par with some behaviour from my community, some people still think like that. Most girls mind their own business, but we have a few hypocritical pick-me’s who will slut shame (the audacity when they have a body count, I don’t have a body count, but you won’t see me doing it). Can’t wait to read the rant though, don’t hold back! 😝

        If it doesn’t pick up, my heads going to get so big lol, but hopefully you enjoy it eventually! 😔

        Liked by 1 person

      2. Hm. True. In the book she makes him wince in pain when she hits him. Then when he calls her out she basically says “I’m not like other girls”. And I just sat there going WTF?! She’s taking pride in her abusiveness?? Then she’s super judgmental and rude but is “woe is me” when people are mean to her. Makes no sense! Ugh! There’s a new novella out about Dimple and Rishi and idk whether to read it or not haha. I really don’t want to deal with Dimple again but I’m curious to know what happens. Maybe she’s stopped slut-shaming the world? One can hope.

        Liked by 1 person

      3. So, basically, what she said was: “I’m a man, so I can hit you.” Well, if she’s such a man, he can hit her back too. My pious Cousin brother says in under no condition will he hit a woman even if she regularly hits him. That’s taking advantage of femininity. Fuck it, I can’t wait to read this, so I can rip her to shreds. Thanks, J. K. Rowling, for normalising women hitting men as anything other than what it actually is – abuse. And there you have it, what you encourage in a book, spreads. And omg again there you go, she’s basically Hermione. 😭 Being rude to other people, calling them dumb, and crying when people don’t like her as a result of her being rude. Man, I can be a snob when it comes to intellect, but, hey, when I’m called out, I will not play victim to circumstances I created. But… that I can deal with, but physically abusing men? Nah.

        I know you’ve finished the book, did she at least redeem herself even a little bit?

        Liked by 1 person

      4. I think what it is, is that traditional gender roles were reversed. So Dimple is this tough, ambitious, and no-nonsense character. Rishi is more thoughtful, calm, and traditional. Which is fine! But the way these characteristics were portrayed is problematic. Would I loathe Rishi if he had acted the way Dimple does? Yes! Absolutely. And I’m sure more readers would have issues with the book. Because imagine a boy hitting a girl hard enough to cause her pain and her getting used to it? Readers would riot! Nah, I don’t think she redeems herself. Dimple is just Dimple :/

        Like

      5. Why couldn’t Dimple have simply been tough, ambitious, and no-nonsense without the violence? *sigh* really, this is the domino effect when a popular author portrays violence to the opposite as a necessary action. I’m glad to hear that you’re angry, I need to check other reviews and see if other book reviewers found issue with it! And see what the author has to say as well. When I read the book, I’m going to find a way to email the author and ask her if she endorses violence towards the opposite sex.

        In my opinion, one violent action is enough to be labelled as physical abuse, and Dimple is doing it repeatedly. Let’s call her what she is – an abuser.

        Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s